Friday 3 October 2014

Implanty zębowe - wady i zalety

Witam kochani,

Wczesna jesień to u mnie zawsze czas zwiększonego dbania o zdrowie, nadrabiania zaległości z całego roku i kierowania swoich myśli w stronę dentysty :) Póki co, wielkich problemów z zębami nie mam, ale lepiej dmuchać na zimne bo, jak wszyscy wiemy, leczenie ząbków słono
kosztuje... Przekonał się o tym mój mąż, kilka miesięcy temu wydał na leczenie kanałowe jednego zęba ponad 400 zł...

Niestety lepiej zapobiegać niż potem zastanawiać się jak ratować chorego zęba i skąd wziąć na to taką fortunę. A co jeśli ząbka nie da się już uratować lub stracimy go bez próby wyleczenia?
Dziś, kiedy medycyna jest na bardzo wysokim poziomie, nawet w takich przypadkach możemy nadal cieszyć się pięknym uśmiechem. Wszyscy zapewne słyszeliśmy o implantach zębowych. Panuje powszechna opinia, że decydowanie się na implanty jest ryzykowne, bowiem mogą zostać one odrzucone przez organizm, który uzna je za ciało obce. Jest w tym oczywiście sporo prawdy, ale ryzyko jest dość niskie. Czy wiedziałyście o tym, że w Polsce wykonuje się aż 100 tys. zabiegów wszczepiania implantów rocznie? Wprawdzie i tak daleko nam np. do Niemiec, gdzie takich zabiegów przeprowadza się milion, ale na mnie ta liczba i tak robi wrażenie :)


Implanty zębowe - BoaDent Marcin Krywult Katowice
źródło


Czym tak naprawdę są implanty zębowe i z czego są wykonane? Otóż najczęściej materiałem, z którego się je wykonuje jest tytan.Są to tak naprawdę specjalne śruby, które chirurg implantolog wszczepia w kości szczęki, brrrr... brzmi strasznie:) Taka śruba ma za zadanie zastąpić
korzeń brakującego zęba, a zamocowana na jej szczycie korona ma tego zęba udawać.
Wszczepianie implantów jest oczywiście bardzo drogie, ale efekty są spektakularne! Spójrzcie tylko na TE zdjęcia.



źródło


Implanty mają wiele zalet. Przede wszystkim rewelacyjnie wyglądają. Laik nie jest w stanie odróżnić implanta od naturalnego zęba, co więcej, najnowsze typy implantów, tzw. implanty zygomatyczne mogą być wszczepiane nawet osobom zupełnie bezzębnym! Skuteczność leczenia z ich udziałem wynosi obecnie 100 %. Czyż to nie wspaniała perspektywa, że w wieku 70-80 lat, zamiast mało estetycznej sztucznej szczęki, babcie przyszłości będą mogły poszczycić się hollywoodzkim uśmiechem? :)


źródło


Niestety jak wszystko, implanty zębowe mają również kilka wad. Przede wszystkim cena, niestety mało kogo tak naprawdę na nie stać. Jeden implant kosztuje przeciętnie w UE 1600-2000 Euro. Dla wielu z nas jest to bardzo wysoka kwota i koniec końców zawsze pojawiają się ważniejsze i pilniejsze wydatki niż implant zęba. Jak wcześniej wspominałam wiele osób obawia się również tego, że tak drogi implant zostanie tak po prostu odrzucony przez organizm broniący się przed ciałem obcym. Na szczęście ryzyko to jest obecnie niewielkie i wiele osób decyduje się jednak je podjąć. Proces wstawiania implantu jest również zazwyczaj dość czasochłonny. Zanim na wszczepione implanty założone zostaną korony musi minąć pewien czas - zazwyczaj jest to ok.5-8 miesięcy. Gdy implant jest już zrośnięty z kością, można na niego założyć koronę imitującą ząb i w ten
sposób leczenie jest zakończone. 

Oczywiście o implanty trzeba dbać tak samo, a nawet jeszcze bardziej niż o swoje naturalne zęby. Zalecenia są takie, by szczotkować zęby po każdym posiłku szczoteczką zwykłą bądź elektryczną. Polecane jest również stosowanie nici dentystycznych, by dokładnie czyścić przestrzenie międzyzębowe.



źródło



Wniosek jest taki, iż implanty zębowe są genialnym rozwiązaniem, lecz wymagają też sporej odpowiedzialności ze strony pacjenta. Niestety brak odpowiedniej higieny jamy ustanej
może prowadzić do powstania stanu zapalnego i utraty implantu.

Temat implantów naprawdę mnie zainteresował, zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach mało kto może pochwalić się naprawdę zdrowymi i mocnymi zębami. Ja osobiście spędziłam już na fotelu dentystycznym wiele nieprzyjemnych godzin i nadal ze swojego uśmiechu nie jestem zadowolona. Poważnie myślę o wybieleniu zębów, o aparacie ortodontycznym. Marzą mi się piękne, równe i co najważniejsze, zdrowe zęby. 

Niestety kiedyś każdy z nas te ząbki straci... Dobrze wiedzieć, że są na świecie metody, dzięki którym będziemy mogli do końca życia cieszyć się pięknym uśmiechem. 

Jeśli chciałybyście poczytać więcej o implantach zębowych, koniecznie zajrzyjcie TUTAJ, a zostaniecie przekierowane na stronę z wieloma ciekawymi artykułami na ten i wiele innych medyczno-urodowych tematów.

Pozdrawiam
Joanna 

25 comments:

  1. Na szczęście mam mocne zęby, jeden z niewielu moich plusów. I zwykle mam jakąś niewielką dziurę raz na 5 lat także mam nadzieję, że jeszcze długo mi będą służyć przynajmniej tak jak mojemu dziadkowi do jego 93 urodzin :) Pamiętam jak miał w wieku 90 lat operację i kazano mu ściągnąć sztuczną szczękę, ale zrobił awanturę personelowi, że nie widzą, że to jego prawdziwe zęby :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tylko pozazdrościć własne zęby po 90. :) I pomyśleć, ze dziś ludzie po 20. tracą już zęby...

      Delete
  2. Ostatnio byłam poradzić się dentysty ponieważ mam martwego zęba, który zaczyna wyglądać mało estetycznie polecił mi koronkę na tego jednego zęba której koszt wyniósłby 1200 zł, dobrze że siedziałam na fotelu jak usłyszałam tę cenę. Cena przeraźliwie wysoka ale i tak prędzej czy później będę musiała pójść i to zrobić :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. No niestety, ceny są wysokie... ale jak trzeba to trzeba :(

      Delete
    2. dream, weź pod uwagę, ze koronka tez nie jest "na wieki", pomimo swojej ceny :( wiem po sobie... wystarczyła na 6 lat. za implant pani stomatolog mi zaśpiewała 4 tys .. zastanawiam sie teraz, bo jestem alergikiem. K.

      Delete
    3. dream, są też inne sposoby. Np. wybielenie martwego zęba od środka- wiem, bo sama mam martwą jedynkę. Zabieg kosztowny, nie na wieki i zwykle wiąże się z wybieleniem reszty zębów by ten martwy nie stał się nagle ładniejszy niż reszta. Ale moim zdaniem warto rozważyć tę opcję. Dlaczego? dlatego, że do koronki trzeba spiłować ząb, co w przypadku chwilowego jej braku- uszkodzenie, itd wygląda naprawdę mniej estetycznie niż martwy ząb.

      Delete
  3. Dziś miałam sen o zębach a to podobno źle wróży. Niestety mam ich nadmiar, ósemki bardzo mi dokuczają.

    ReplyDelete
  4. Patrząc na statystyki, nie spodziewałbym się iż w Polsce takich zabiegów przeprowadza się obecnie aż tyle...w każdym razie, chyba to dobry znak, iż z naszą medycyną nie jest wcale aż tak źle. Choć może i jeszcze nie dościgamy "zachodu", to cieszmy się z tego, jak jest :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgadzam się :) wciąż się rozwijamy i na pewno wkrótce dościgniemy "zachód" nie tylko w tej kwestii :)

      Delete
  5. No własnie.. Profilaktyka jest najlepszym rozwiązaniem

    ReplyDelete
  6. Fakt, implanty to swego rodzaju przełom, który pozwala się cieszyć pięknym uśmiechem na dłużej. To prawda, nic nie zastąpi nam prawdziwych zębów, niemniej jednak jest to według mnie dobre rozwiązanie zastępcze, nie zawsze też traci się ząb w wyniku zaniedbania higieny, a wyglądać trzeba :D

    ReplyDelete
  7. Gdyby zdecydować się na implanty, a później o nie, nie dbać to pieniądze poszłyby do kosza, bo jednak trochę one kosztują.

    ReplyDelete
  8. Ja niestety straciłem górną trójkę w wypadku samochodowym i zdecydowałem się na wszczepienie implantu bo jak żyć!Zabieg przeprowadził doktor Kołosowski w Unident Union Dental Spa we Wrocławiu i nie załuje tej decyzji!Zabieg przeprowadzony bardzo profesjonalnie. Nowego zęba mam już od dwóch lat i nie mam z nim żadnego problemu!

    ReplyDelete
  9. Faktycznie, implanty to bardzo nowoczesna metoda upiększania naszego zgryzu i dzięki nim można uzyskać naprawdę wspaniały efekt, dla którego warto poświęcić tak duże pieniądze. Pomimo, że na takich kwestiach oszczędzać raczej nie należy, to ta strona internetowa pokazuje całkiem korzystną ofertę.

    ReplyDelete
  10. Zgadzam się z przedmówczynią implanty zębowe wrocław mogą bardzo poprawić wygląd naszego usmiechu, dlatego nie warto oszczędzać i należy udać się do dobrego stomatologa.

    ReplyDelete
  11. Witam nie jest to prosta sprawa. ja mam 2 implanty i zakładane u 2 innych lekarzy. Najważniejsza jest później korona która zostanie założona. Mi przy pierwszej, która została założona fatalnie wchodziło jedzenie, dziąsło puchło. Poczytajcie w sieci a później wybierzcie dobrego lekarza.

    ReplyDelete
  12. Witam ja mam 2 implanty i ważne jest doświadczenie lekarza. Dobranie odpowiedniej korony, aby pasowała do zębów i żeby jedzenie nie drażniło dziąsła.

    ReplyDelete
  13. Ja mam 3 implanty i jestem bardzo zadowolona. Najważniejsze jest by wybrać doświadczony gabinet ze świetnymi specjalistami. Ja udałam się do http://www.konin-protetyka.pl/ z polecenia mojej cioci, która robiła u nich protezę :) Cieszę się, że wybrałam właśnie ten gabinet. Lekarze mają tak świetne podejscie, że mój strach przed zabiegiem minął.

    ReplyDelete
  14. Rzeczywiście implanty są świetnym rozwiązaniem. Z czasem być może ich cena zmaleje, ale na razie są dość kosztowne w porównaniu do średnich zarobków w Polsce. Niemniej osoby, które mają problemy z zębami, powinny rozważyć wstawienie implantów, lepiej zapłacić raz niż męczyć się z psującymi się zębami i regularnie je leczyć.

    ReplyDelete
  15. Na pewno dużą wadą jest cena wstawienia implantów. Poza tym trudno doszukać się tu jakiś wad.

    ReplyDelete
  16. Też uważam, że implanty to jedna z lepszych, jak nie najlepsza opcja na ubytki w jamie ustnej. Na pewno wiele osób chętnie wybiera takie rozwiązanie.

    ReplyDelete
  17. Może i cena jest wadą ale zaletą jest jego trwałość i gwarancja jaką daje dory stomatolog.

    ReplyDelete
  18. U mnie jest taki problem, że potrzebuję mieć implanty zygomatyczne. Brakuje mi kości, żeby zrobić zwykłe implanty. :(

    ReplyDelete
  19. Wszystko ma swoje wady i zalety. Według mnie implanty są świetnym rozwiązaniem

    ReplyDelete
  20. Wszystko ma swoje wady i zalety ale jeśli chodzi o implanty to na pewno jest warte swojej ceny

    ReplyDelete

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze :) z pewnością zajrzę na Wasze blogi. Jest mi bardzo miło, że odwiedzacie mój blog, mam nadzieję, że uda mi się Was zainspirować. Wszystkie komentarze wulgarne lub obraźliwe będą usuwane